سپيد مشاوره تحصيلي سپيد مشاوره تحصيلي .

سپيد مشاوره تحصيلي

انتخاب رشته نهم به دهم

انتخاب رشته نهم به دهم

داوطلبان عزيز در صورتي كه در زمينه انتخاب رشته نهم به دهم و بطور كلي درباره دانشگاه سراسري مشكلي داشتيد يا نياز به مشاوره تحصيلي داشتيد مي توانيد از 8-24 هر روز حتي ايام تعطيل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگيريد تا با كارشناسان مجرب سپيد در ارتباط باشيد.

 

[caption id="attachment_3936" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته نهم به دهم انتخاب رشته نهم به دهم[/caption]

 

موارد مورد بحث در انتخاب رشته نهم به دهم

در زمينه انتخاب رشته نهم به دهم موارد مختلفي ممكن اثر موثر واقع گردد كه وظيفه ما در اين مقاله بررسي و بيان اين موارد مي باشد. در بخش قبل به طور كامل در زمينه اهميت مقوله انتخاب رشته نهم به دهم توضيحاتي راائه نموديم. مطالب بيان شده در بخش قبل خود به تنهايي نشان دهنده اهميت اين موضوع مي باشد از اين رو در اين رابطه توضيحات اضافه اي در اين بخش ارائه نخواهيم نمود. اما در ادامه به مانند ديگر مقالات انتشار داده شده در اين سايت ابتدا به صورت فهرست وار به بيان مواردي موثر در زمينه انتخاب رشته نهم به دهم مي پردازيم تا ابتدا خوانندگان با مباحث اين مقاله آشنا شوند. از جمله موارد مورد بحث كه به صورت تيتر وار بيان مي شود مي توان به اين چند مورد اشاره نمود.

  1. آيتم هاي موثر در انتخاب رشته نهم به دهم
  2. انتخاب رشته نهم به دهم در گروه هاي مختلف
  3. توضيحات پاياني در انتخاب رشته نهم به دهم

 

آيتم هاي موثر انتخاب رشته نهم به دهم

به طور كلي وقتي صحبت از انتخاب مي گردد در واقع ما در اين عمل به سوي هدف و اولويتي مي خواهيم برويم كه نسبت بدان علاقه و دلبستگي از برخي لحاظ دازيم. در زمينه انتخاب رشته نهم به دهم نيز دانش آموزان بايستي به اين امر توجه نمايند. در واقع بايستي انتخاب رشته نهم به دهم را به مانند پرنده اي در نظر گرفت كه يك بال آن علاقه مندي و بال ديگر آن استعداد مي باشد. در زمينه علاقه مندي بايستي بيان شود كه تنها مرجعي كه در اين زمينه مي تواند نظر داشته باشد خود دانش آموز است. براي اين منظور نيز مي توان از پرسش نامه هاي مختلف رغبت سنجي نيز استفاده نمود. در مورد بال ديگر كه همان استعداد مي باشد يك ملاك مي تواند نمرات دانش آموزان در دروس موثر در رشته باشد. در اين مورد نيز مي توان از ملاك هاي ديگري نيز استفاده نمود.

 

[caption id="attachment_3937" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته پايه نهم به دهم انتخاب رشته پايه نهم به دهم[/caption]

انتخاب رشته نهم به دهم در گروه هاي مختلف

همانگونه كه مي دانيد به طور كلي رشته ها در اين مقطع به چند دسته تقسيم مي گردد. مهمتري دسته بندي در اين زمينه رشته ها را به دسته ها نظري ، كاردانش و فني و حرفه اي تقسيم مي نمايد. رشته هاي نظري نيز خود به رشته هاي رياضي ، انساني ، تجربي و معارف اسلامي تقسيم مي گردد. در زمينه انتخاب رشته نهم به دهم در اين رشته بايستي بيان شود كه نه تنها براي انتخاب اين رشته ها بلكه تمامي رشته ها يكي از فيلتر هاي اساسي نمرات دانش آموزان مي باشد. بدين صورت كه براي رشته اي همچون رشته ادبيات و علوم انساني  در دروس ادبيات فارسي نمره 14 ، مطالعات اجتماعي 13 و عربي 12 به عنوان حد نصاب تعيين شده است. از اين رو بال استعداد كه در زمينه انتخاب رشته نهم به دهم بيان شد يكي از ملاك هايش نمرات دانش آموزان است در اين بخش موثر مي باشد.

توضيحات پاياني در انتخاب رشته نهم به دهم

يكي از مواردي كه در زمينه انتخاب رشته نهم به دهم بسيار اتفاق مي افتد اين مورد است كه دانش آموز حد نصاب همه رشته ها و بيش از يك رشته را كسب نموده است. در اين حالت در واقع ممكن است اين طور تصور شود كه فرد مورد نظر در تمامي اين رشته ها استعداد لازم را دارد در صورتي كه تنها يكي از ابعاد را نمرات مشخص مي سازند در صورتي كه ساير ابعاد در زمينه انتخاب رشته نهم به دهم مي توان از طرق مختلفي مشخص گردد كه يكي از ايم موارد مي توان علاقمندي خود دانش آموز باشد. بايستي در اين مرحله با دانش آموزان خود اعتماد داشته باشيم اعتمادي كه ارائه اطلاعات درست چاشني آن باشد. به همين جهت شديدا توصيه مي گردد كه در زمينه انتخاب رشته نهم به دهم به علايق دانش آموزان توجه ويژه اي داشته باشيد و بدون توجه به اين امر انتخاب رشته محكوم به شكست خواهد بود. و يكي از موارد بسيار بد در اين مورد نيز طورلاني بودن دوره مشخص شدن اين اشتباه است كه بسار احتمال دارد كه پس از مشخص شدن اين اشتباه فرصتي براي جبران فراهم نباشد.

داوطلبان عزيز در صورتي كه در زمينه انتخاب رشته نهم به دهم و بطور كلي درباره دانشگاه سراسري مشكلي داشتيد يا نياز به مشاوره تحصيلي داشتيد مي توانيد از 8-24 هر روز حتي ايام تعطيل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگيريد تا با كارشناسان مجرب سپيد در ارتباط باشيد.

لينك هاي مفيد

مدارس تيزهوشان

مدارس نمونه دولتي

مدارس شاهد

مدارس

مطالب مرتبط انتخاب رشته نهم به دهم

ثبت نام آزمون نمونه دولتي

كارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتي

اعلام نتايج آزمون نمونه دولتي

ثبت نام مدارس ماندگار البرز

www.azmoon.tehranedu.ir

ثبت نام مدارس شاهد

زمان ثبت نام مدارس شاهد

www.saja.medu.ir

ثبت نام آزمون تيزهوشان

زمان ثبت نام آزمون تيزهوشان

كارت ورود به جلسه آزمون تيزهوشان

اعلام نتايج آزمون تيزهوشان

www.azmoon.medu.ir

منبع:

انتخاب رشته نهم به دهم

 


برچسب: انتخاب رشته نهم به دهم،انتخاب رشته، دانشگاه سراسري، انتخاب رشته پايه نهم به دهم، انتخاب رشته مدارس، مشاوره سپيد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۳۸:۰۴ توسط:سپيد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :