سپيد مشاوره تحصيلي سپيد مشاوره تحصيلي .

سپيد مشاوره تحصيلي

انتخاب رشته كنكور 97

انتخاب رشته كنكور 97

داوطلبان عزيز در صورتي كه در زمينه  انتخاب رشته كنكور 97  و بطور كلي درباره دانشگاه سراسري مشكلي داشتيد يا نياز به مشاوره تحصيلي داشتيد مي توانيد از 8-24 هر روز حتي ايام تعطيل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگيريد تا با كارشناسان مجرب سپيد در ارتباط باشيد.

 

[caption id="attachment_3936" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته كنكور 97 انتخاب رشته كنكور 97[/caption]

 

موضوعات مطرح در انتخاب رشته كنكور 97

براي اين كه در انتخاب رشته كنكور 97 داوطلبان بتوانند به بهترين نحو ممكن اقدام نمايند بايستي به برخي موارد توجه نموده و از اقدامات شتاب زده اجتناب نمايند. همانگونه كه در تمامي مقالات انتشار داده شده مشاهده نموده ايد ما در ابتدا به صورت فهرست وار به بيان موارد مطرح و تاثير گذار در موضوع مي پردازيم. در زمينهانتخاب رشته كنكور 97 نيز به همين منوال عمل خواهيم نمود. از اين رو در اين بخش به بيان تيتر وار موارد مطرح و تاثير گذار در انتخاب رشته كنكور 97 مي پردازيم تا در ادامه به صورت كامل در رابطه با آنها توضيحات لازم را ارئه نماييم. از جمله اين موارد مي توان به اين چند مورد اشاره نمود.

  1. كارنامه اوليه كنكور و تاثير آن در انتخاب رشته كنكور 97
  2. تاثير سهميه ها در انتخاب رشته كنكور 97
  3. ديگر موارد موثر در انتخاب رشته كنكور 97

 

كارنامه اوليه كنكور و تاثير آن در انتخاب رشته كنكور 97

همانگونه كه در بخش هاي مختلف بيان شد پس از انشار كارنامه اوليه داوطلبان فرايند انتخاب رشته كنكور 97 شروع مي گردد. از اين رو اين كارنامه در زمينه انتخاب رشته مي تواند بسيار موثر باشد. از جمله مهمترين مواردي كه در زمينه كارنامه اوليه توجه نمود اين نكته است كه اين كارنامه در واقع معلوم مي سازد كه آيا داوطلب مورد نظر مي تواند در انتخاب رشته كنكور 97 شركت نمايد و يا خير. در واقع در كارنامه اوليه اعلام مي گردد كه چه دسته اي از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته مي باشد. حتي در اين كارنامه تمامي دانشگاه ها جداگانه اعلام مي گردد. حتي دوره هاي روزانه نيز جداگانه مشخص مي باشد. از اين رو در ابتدا داوطلبان بايستي به مواردي كه در كارنامه اوليه آنها گنجانده شده است توجه نموده و با توجه به اين مطالب در انتخاب رشته كنكور 97 شركت نمايند.

تاثير سهميه ها در انتخاب رشته كنكور 97

يكي از مهمترين مواردي كه در انتخاب رشته كنكور 97 مي تواند موثر واقع گردد سهميه هاي در نظر گرفته شده از سوي سازمان سنجش است. مهمترين سهميه كه بيش از 90% داوطلبان را در بر مي گيرد سهميه مناطق مي باشد. در اين سهميه داوطلبان بر اساس شهري كه در آن آزمون داده و يا دوره تحصيل خود را به پايان رسانده اند به مناطق يك تا سه تقسيم مي شوند. رتبه هايي كه در كارنامه اوليه داوطلب قرار دارد نيز در قالب اين مناطق مشخص مي گردد. از اين رو در اين سهميه بندي در واقع داوطلبان با افرادي رقابت دارند كه از لحاظ برخورداري از امكانات آموزشي در يك سطح مي باشند و به هيچ عنوان يك داوطلب در شهر كوچكي واقع در منطقه سه از لحاظ آموزشي با داوطلبي كه در پايتخت آزمون مي دهد مقايسه نمي گردد. كه اين امر مي توان براي تمامي داوطلبان بخصوص داوطلبان شهر هاي كم برخوردار از لحاظ امكانات آموزشي مناسب باشد. ديگر سهميه اي كه در زمينه انتخاب رشته كنكور 97 مي تواند موثر واقع گردد سهميه هاي مربوط به گروه شاهد ، ايثارگران و رزمندگان مي باشد. البته اين سهميه ها به نسبت سهميه مناطع بخش قابل توجهي از داوطلبان را در بر نمي گيرند اما در هر صورت جزء سهميه هاي موجود در انتخاب رشته كنكور 97 به حساب مي آيد كه در فرايند پذيرش شرايط خاصي براي اين دسته از داوطلبان وجود دارد.

 

[caption id="attachment_3984" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته كنكور سراسري 97 انتخاب رشته كنكور سراسري 97[/caption]

 

ديگر موارد موثر در انتخاب رشته كنكور 97

داوطلبان به هنگام آماده شده براي انتخاب رشته كنكور 97 بايستي از ميان رشته هاي موجود در دفترچه انتخاب رشته كنكور 97 دست به انتخاب هايي بزنند. اين انتخاب ها با توجه به رتبه داوطلبان مي تواند دسته بندي گردد. اما قبل از تمامي اين موارد داوطلبان بايستي ابتدا هدف و محدوده علايق خود را در رابطه با رشته مورد نظر خود مشخص سازند. اين در واقع اولين گام به حساب مي آيد. چرا كه با اين اقدام از محدوده بسيار گسترده ي رشته ها خود را راحت ساخته و وارد بخشي شده ايم كه در واقع رشته هاي مورد علاقه و همچنين اهداف داوطلب به حساب مي آيد. در اين بخش نيز داوطلب مي تواند مباحث ديگري همچون بازار كار ، محل هاي دانشگاه كه اين امر با توجه به بافت فرهنگي خانواده داوطلب بخصوص براي داوطلبان دختر ممكن است تاثير گذار باشد ، را در امر انتخاب رشته كنكور 97 موثر قرار دهيم. از اين رو داوطلبان با توجه به اين موارد دست به انتخاب هايي خواهند زد كه آينده تحصيلي و صد در صد آيند شغلي آنان را تحت شعاع خود قرار خواهد داد. به همين جهت است كه در زمينه انتخاب رشته كنكور 97 داوطلبان بايستي بسيار دقيق عمل نمايند تا بدون كوچكترين اشتباهي به هدف اصلي خود برسند.

داوطلبان عزيز در صورتي كه در زمينه  انتخاب رشته كنكور 97  و بطور كلي درباره دانشگاه سراسري مشكلي داشتيد يا نياز به مشاوره تحصيلي داشتيد مي توانيد از 8-24 هر روز حتي ايام تعطيل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگيريد تا با كارشناسان مجرب سپيد در ارتباط باشيد.

 

لينك هاي مفيد

دانشگاه سراسري

دانشگاه آزاد

دانشگاه پيام نور

دانشگاه علمي كاربردي

كارشناسي دانشگاه سراسري

كارشناسي دانشگاه آزاد

كارشناسي دانشگاه پيام نور

كارشناسي دانشگاه علمي كاربردي

كارشناسي ارشد دانشگاه سراسري

www.sanjesh.org

مطالب مفيد انتخاب رشته كنكور 97


برچسب: انتخاب رشته كنكور 97،كنكور 97،دانشگاه سراسري،كنكور دانشگاه سراسري،مشاوره تخصصي سپيد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۰۶:۲۶ توسط:سپيد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :