سپيد مشاوره تحصيلي سپيد مشاوره تحصيلي .

سپيد مشاوره تحصيلي

انتخاب رشته كنكور تجربي

انتخاب رشته كنكور تجربي

داوطلبان عزيز در صورتي كه در زمينه  انتخاب رشته كنكور تجربي  و بطور كلي درباره انتخاب رشته كنكور سراسري  مشكلي داشتيد يا نياز به مشاوره تحصيلي داشتيد مي توانيد از 8-24 هر روز حتي ايام تعطيل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگيريد تا با كارشناسان مجرب سپيد در ارتباط باشيد.

 

[caption id="attachment_3064" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته كنكور تجربي انتخاب رشته كنكور تجربي[/caption]

 

موارد مطرح در انتخاب رشته كنكور تجربي

در زمينه انتخاب رشته كنكور تجربي موارد مختلغي مطرح مي باشد كه اطلاع از اين موارد براي داوطلبان شركت در انتخاب رشته كنكور تجربي امري مهم به حساب مي آيد. در اين بخش از مقاله به صورت تيتر وار به بيان اين موارد مي پردازيم تا داوطلبان در زمينه مواردي كه در ادامه مقاله بيان خواهد شد اطلاعات پيش زمينه اي داشته باشند تا به شكل مناسبي به ادامه مقاله توجه نمايند. از جمله مواردي كه در انتخاب رشته كنكور تجربي تاثير گذار بوده و در ادامه به توضيح در زمينه آن خواهيم پرداخت مي توان به اين چند مورد اشاره نمود.

  1. زمان شروع انتخاب رشته كنكور تجربي
  2. تاثير سهميه ها در انتخاب رشته كنكور تجربي
  3. نحوه اولويت بندي در انتخاب رشته كنكور تجربي

 

زمان شروع انتخاب رشته كنكور تجربي

انتخاب رشته كنكور تجربي به مانند دوره هاي گذشته پس از اعلام نتايج كنكور سراسري و پس از اين كه كارنامه اوليه داوطلبان از طريق سامانه سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org در اختيار داوطلبان قرار گرفت شروع مي گردد. در اين بازه زماني نيز دفترچه انتخاب رشته كنكور تجربي براي اطلاع رساني و همچنين انجام فرايند انتخاب رشته كنكور سراسري در اختيار داوطلبان اين گروه آزمايشي قرار مي گيرد. از اين رو داوطلبان بايستي بر اساس سنوات گذشته در بازه زماني مرداد ماه با مراجعه به سامانه سنجش ابتدا نسبت به دريافت كارنامه اوليه خود اقدام نموده و پس از مشاهده آن و اطلاع از نتيجه آن در صورت مجاز بودن تنها چند روز پس از اعلام نتايج نسبت به انتخاب رشته كنكور تجربي اقدام نمايند.

تاثير سهميه ها در انتخاب رشته كنكور تجربي

از مهمترين مواردي كه رد زمينه انتخاب رشته كنكور تجربي براي داوطلبان مي تواند موثر باشد سهميه هاي مختلف مي باشد. چرا كه بر اساس سهميه داوطلبان رتبه هاي آنها در كنكور اعلام مي گردد. مهمترين سهميه كه بيش از 90% داوطلبان را شامل مي گردد سهميه مناطق مي باشد. هدف از ايجاد سهميه مناطق در واقع هم سطح سازي داوطلبان مناطق مختلف كشور كه در زمينه برخورداري از امكانات آموزشي در يك سطح نمي باشند ، است. در اين سهميه داوطلبان به سه منطقه كلي يعني منطقه يك كه بيشتر كلان شهر را شامل مي گردد ، منطقه دو شهر هاي بزرگ به غير از كلان شهر ها ، منطقه سه كه شهر هاي كوچك و نواحي روستايي تقسيم مي گردد. ملاك اين تقسيم بندي برخورداري از امكانات آموزشي مي باشد. رتبه هاي داوطلبان نيز بر اساس اين مناطق آموزشي بيان مي گردد. از ديگر سهميه هاي موثر در انتخاب رشته كنكور تجربي مي توان به سهميه شهدا و جانبازان و ايثارگران اشاره نمود.

 

[caption id="attachment_3065" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته كنكور سراسري تجربي انتخاب رشته كنكور سراسري تجربي[/caption]

 

نحوه اولويت بندي در انتخاب رشته كنكور تجربي

همانگونه كه در مقالات مختلفي كه در زمينه انتخاب رشته كنكور سراسري بيان شده مهمترين اصل در زمينه انتخاب رشته توجه به اصل علاقه مندي داوطلبان مي باشد. از اين رو در انتخاب رشته كنكور تجربي نيز اصل مهم را علاقه مندي نسبت به رشته در نظر بگيريد. با توجه به اين كه ميزان شركت كنندگان در اين گروه آزمايشي در اين چند سال اخير بسيار بالا بوده از اين رو رقابت براي ورود به دنشگاه نيز به همان نسبت بالا رفته است. از ميان اين پانصد هزار نفري كه معمولا در كنكور گروه تجربي شركت مي نمايند ظرفيت ورود به دانشگاه در رشته هاي با آزمون و بدون آزمون در حدود 150 هزار نفر است. از اين رو در همان ابتدا تعداد بسيار زيادي از داوطلبان امكان پذيرش در دانشگاه را پيدا نخواهند نمود. از ميان همين 150 هزار نفر نيز در حدود 5 هزار نفر تنها مي توانند در رشته هاي پزشكي كه هدف اصلي بسياري از داوطلبان است ، وارد دانشگاه گردند. به همين جهت است كه گفته مي شود رقابت براي رشته هاي پزشكي رقابت بسيار سنگيني مي باشد. با توجه به اين توضيحات مهمترين و اصلي ترين ملاك براي انتخاب رشته كنكور تجربي و تمامي انتخاب رشته ها رتبه داوطلب مي باشد و هنر انتخاب رشته مناسب و كارآمد حداكثر استفاده از اين رتبه و پذيرش در رشته ي متناسب با رتبه مي باشد. چرا كه بسيار مشاهده شده داوطلبان با رتبه هاي مناسب نتوانسته اند در رشته ي متناسب با آن قبول شوند كه به صعف در انتخاب رشته بر مي گردد. از اين رو در انتخاب هاي خود متناسب با رتبه اقدام نماييد. البته معمولا انتخاب هاي اول با توجه به اين كه در كل هر داوطلبي 150 انتخاب دارد ، رشته هاي ايده آل به نسبت رتبه مي باشد اما در زمينه اولويت هايي كه احتمال قبولي در آنها بالا مي باشد بسيار حساس بوده و دچار سردرگمي نشويد.

داوطلبان عزيز در صورتي كه در زمينه  انتخاب رشته كنكور تجربي  و بطور كلي درباره انتخاب رشته كنكور سراسري  مشكلي داشتيد يا نياز به مشاوره تحصيلي داشتيد مي توانيد از 8-24 هر روز حتي ايام تعطيل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگيريد تا با كارشناسان مجرب سپيد در ارتباط باشيد.

لينك هاي مفيد

دانشگاه سراسري

دانشگاه آزاد

دانشگاه پيام نور

دانشگاه علمي كاربردي

كارشناسي دانشگاه سراسري

كارشناسي دانشگاه آزاد

كارشناسي دانشگاه پيام نور

كارشناسي دانشگاه علمي كاربردي

كارشناسي ارشد دانشگاه سراسري

انتخاب رشته كنكور سراسري

بهترين منابع كنكور سراسري

برنامه ريزي كنكور سراسري

www.sanjesh.org

مطالب مفيد انتخاب رشته كنكور تجربي

انتخاب رشته كنكور انساني

انتخاب رشته كنكور رياضي

انتخاب رشته كنكور هنر

انتخاب رشته كنكور زبان

منابع كنكور تجربي

منابع كنكور انساني

منابع كنكور رياضي

منابع كنكور زبان

برنامه ريزي كنكور سراسري

برنامه ريزي كنكور رياضي

برنامه ريزي كنكور انساني

برنامه ريزي كنكور زبان

برنامه ريزي كنكور هنر

انتخاب رشته كنكور سراسري

دفترچه انتخاب رشته كنكور سراسري

 منبع:

انتخاب رشته كنكور تجربي

 


برچسب: انتخاب رشته كنكور تجربي، كنكور تجربي، انتخاب رشته كنكور سراسري، كنكور سراسري، مشاوره تخصصي سپيد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۳۸:۰۰ توسط:سپيد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :