سپيد مشاوره تحصيلي سپيد مشاوره تحصيلي .

سپيد مشاوره تحصيلي

انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري

انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري

داوطلبان عزيز در صورتي كه در زمينه  انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري و بطور كلي درباره دانشگاه سراسري مشكلي داشتيد يا نياز به مشاوره تحصيلي داشتيد مي توانيد از 8-24 هر روز حتي ايام تعطيل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگيريد تا با كارشناسان مجرب سپيد در ارتباط باشيد.

 

[caption id="attachment_2857" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري[/caption]

 

موارد مطرح در انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري

همانگونه كه در بخش قبل بيان گرديد با توجه به ادغام آزمون دكتري دانشگاه سراسري و دانشگاه آزاد ابهامات متعددي در زمينه انتخاب رشته كنكور دكتري سراسريبراي داوطلبان ايجاد گرديد. در اين بخش از مقاله به بيان مواردي كه در اين مقاله در زمينه آن بحث خواهيم نمود ، اشاره خواهيم نمود. از جمله موارد مورد بخث مي توان به اين چند مورد اشاره نمود:

  1. شرايط شركت در انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري
  2. زمان شروع انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري
  3. نحوه انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري

 

شرايط شركت در انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري

پس از اين كه داوطلبان در آزمون دكتري شركت نمودند و در بازه زماني اعلام نتايج دكتري كارنامه اوليه خود را دريافت نمودند و قسمتي از اين كارنامه مشخص مي شود كه داوطلب مورد نظر در كدام يك از دوره هاي تحصيلي دكتري مجاز به انتخاب رشته مي باشد. در اين بخش در واقع مجوز شركت در انتخاب رشته داوطلبان صادر مي گردد و داوطلبان اطلاع خاصل مي نمايند كه در چه دوره هايي امكان انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري براي آنها فراهم مي باشد. لازم به ذكر مي باشد كه تا قبل از انتخاب رشته تمامي مراحل كنكور دكتري ميان دانشگاه سراسري و دانشگاه آزاد مشترك مي باشد و از اين مرحله به بعد داوطلبان به صورت مجزا بايستي مراحل پذيرش خود در دانشگاه را به سرانجام رسانند.

زمان شروع انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري

زمان شروع انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري در واقع بعد از اعلام نتايج اوليه و صدور كارنامه اوليه مي باشد. از اين رو داوطلبان در بازه زماني ارديبهشت ماه بر اساس آخرين دوره برگزاري اين آزمون كه اعلام نتايج اوليه از طريق سامانه سازمان سنجش و آموزش كشور به نشاني اينترنتي www.sanjesh.org انجام مي گيرد در صورت مجاز شدن مي توانند در انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري شركت نمايند. لازم به ذكر مي باشد همانگونه كه بيان گرديد اعلام نتايج اوليه آزمون دكتري براي تمامي داوطلبان چه آنهايي كه مي خواهند در دانشگاه سراسري ادامه تحصيل نمايند و چه آن دسته از داوطلبان تحصيل در دانشگاه آزاد از همين سامانه سنجش در اختيار داوطلبان قرار مي گيرد.

نحوه انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري

با توجه به اين كه در اين مرحله داوطلبان بايستي به صورت مجزا اقدام به انتخاب رشته نمايند از اين رو داوطلبان تحصيل در دانشگاه آزاد بايستي براي انتخاب رشته خود از طريق سايت سنجش و پذيرش آزاد به نشاني اينترنتي www.azmoon.org مراحل انتخاب رشته خود را انجام دهند. اما داوطلباني كه خواهان تحصيل در دانشگاه سراسري و ساير دانشگاه ها بجر آزاد مي باشند بايستي با سايت سنجش مراجعه نمايند. پس از ورود به اين سامانه به نشاني  www.sanjesh.org داوطلبان ابتدا از طريق بخش دكتري اقدام به دريافت دفترچه انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري نمايند و از ليست رشته هايي كه در اين مقطع پذيرش دارند اطلاع حاصل نمايند. پس از اين اقدام با خريد كارت انتخاب رشته از همين سامانه مراحل انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري خود را تكميل نموده و در نهايت كد رهگيري انتخاب رشته و شماره پروند خود را دريافت نمايند. لازم به ذكر مي باشد كه داوطلبان در اين مرحله مي توانند حداكثر 50 انتخاب را داشته باشند.

 

[caption id="attachment_2858" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري[/caption]

 

داوطلبان عزيز در صورتي كه در زمينه  انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري  و بطور كلي درباره دانشگاه سراسري مشكلي داشتيد يا نياز به مشاوره تحصيلي داشتيد مي توانيد از 8-24 هر روز حتي ايام تعطيل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگيريد تا با كارشناسان مجرب سپيد در ارتباط باشيد.

لينك هاي مفيد

دانشگاه سراسري

دكتري دانشگاه سراسري

دكتري دانشگاه آزاد

دكتري وزارت بهداشت

دكتري دانشگاه پيام نور

كارشناسي ارشد دانشگاه سراسري

كارداني به كارشناسي دانشگاه سراسري

كارشناسي پيوسته دانشگاه سراسري

كارشناسي ارشد دانشگاه سراسري

مطالب مفيد  انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري

ثبت نام دكتري دانشگاه آزاد و سراسري

ثبت نام بدون كنكور دكتري دانشگاه آزاد

ثبت نام آزمون دكتري وزارت بهداشت

ليست رشته هاي بدون كنكور دكتري دانشگاه آزاد

شهريه رشته هاي بدون كنكور دكتري دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام بدون كنكور دكتري دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون كنكور دكتري دانشگاه پيام نور

منبع:

انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري

 


برچسب: انتخاب رشته كنكور دكتري سراسري، انتخاب رشته، انتخاب رشته دكتري، دكتري سراسري، مشاوره تخصصي سپيد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۲۷:۰۱ توسط:سپيد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :